вторник, 22 декември 2009 г.

Цветните мандали


image


"Личната ми мотивация в създаването на тези картини беше да лекувам както от физическа, така и от емоционална травма. Подсъзнателно стигнах до мандалата с форма на хексаграма - Звездата на Давид - като организираща форма. Вярвам, че избора ми на хексаграмата беше инцидентно. В много традиции тази звезда, съставена от два застъпващи се триъгълника, представлява сливането между две опозиции - мъжко/женско, огън/вода, и така нататък. Тяхната комбинация символизира единството и хармонията."


image


"В Еврейската традиция, шестте точки от Звездата на Давид също се свързват с управлението на Бог на шестте посоки: север, юг, изток и запад, горе и долу. Работейки с тези форми, използвайки боя със светлина - буквалната дефиниция на този тип изкуство е "фотография" - ми помогна да изляза от тъмното на светло.

Карл Юнг, един от бащите на модерната психология, е вярвал че мандалите са пътеката към вътрешното аз и ги е използвал в неговата собствена лична трансформация. В малка степен, аз като художник на мандали и психотерапевт, нося малко в себе си от Юнг. Надявам се че тези картини ще ви помогнат да намерите по добре лечебната сила вътре в себе си. "


image


"Правейки тези картини, за мене усещането беше сякаш водя диалог без думи с природните елементи, много по съвършени от мене самия и от това което аз мога да сътворя. Изкуството на фотографията и нейното превръщане в мандала е начин за медитация."


Flower Mandalas by David J. Bookbinder

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Търсене в този блог